escursione 2lezione 2prova 1trabocco 2

NON SOLO JAZZ // NOT ONLY JAZZ
GRUNDTVIG WORKSHOP 2010

Dal 4 al 9 ottobre 2010 abbiamo organizzato a Lanciano il workshop europeo "Non solo Jazz: Guida all'ascolto attivo, alla comprensione del linguaggio musicale e alla scoperta dei maestri del jazz". 14 adulti da sei paesi europei hanno partecipato al corso jazz abbinato a concerti dal vivo, escursioni nella regione frentana e degustazioni di cibi locali.

Potete rileggere la nostra esperienza nel quaderno "LLP in Azione", pubblicato dall'agenzia nazionale italiana LLP. Cliccate qui per scaricare la pubblicazione.

// From 4 to 9 October 2010 we organized the European workshop "Not only Jazz: Guidance to the active listening and understanding of music and discovery of the masters of jazz" in Lanciano, Italy. 14 participants from six European countries took part in the week-long study of jazz combined with live concerts, guided tours of the Frentano region and culinary delights.

You can read about our workshop experience in a magazine published by the Italian national agency LLP. Click here for the link and download the publication (in Italian only).

Grundtvig/LLP, Agenzia Nazionale Italiana (National Agency Italy)

Grundtvig/LLP, Commissione Europea (European Commission)