Chi siamo

L’Associazione Culturale Overtones è un’organizzazione senza fini di lucro interessata a svolgere attività di promozione e diffusione di progetti culturali, musicali e artistici. Attraverso lo svolgimento di corsi di educazione e insegnamento musicale, allestimento di festival e spettacoli, attivazione di iniziative in collaborazione con altri enti, associazioni e scuole, cerchiamo di coinvolgervi nel mondo della cultura.

Overtones is a non-profit organization committed to the promotion of cultural activities, with a focus on music in particular. Overtones organizes music festivals, workshops and events involving people of all ages, different backgrounds and cultures. The aim is to enhance the interest and passion for the arts. Overtones collaborates with various partner associations in Europe and supports like-minded projects through its international network.